Chiang Mai! - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Silvia Woudberg - WaarBenJij.nu Chiang Mai! - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Silvia Woudberg - WaarBenJij.nu

Chiang Mai!

Door: Silvia Woudberg

Blijf op de hoogte en volg Silvia

30 Oktober 2014 | Thailand, Chiang Mai

Na een reis van 10 uur in een krakkemikkige nachtbus werden we om 5 uur 's ochtends gedropt op een parkeerplaats vlakbij chiang mai. Vanuit daar werden we richting het centrum gebracht. Behalve wat dronken backpackers, thaise ochtend gymnastiekers was er natuurlijk niemand op straat. Een tuktuk bood ons aan om ons naar een hostel te brengen. Ondanks onze slechte ervaringen met tuktuks gingen we er toch maar op in. Met succes dit keer! Hartstikke prima hostel en we konden meteen op bed! Toen we 's middags wakker werden hebben we een scooter gehuurd en hebben we rond gereden in chiang mai. We zijn ongeveer 1000 x verdwaald, maar wat een leuk plekje, heel gezellig! 'S avonds zijn we met een groep Nederlanders naar het welbekende Zoe in Yellow geweest. Uiteraard een gezellige avond en even lekker ouwehoeren in ons eigen taaltje.

De volgende dag maar weer een scooter gehuurd. Niet dat wij nou echte motormuizen zijn, maar het huren van scooters is hier spotgoedkoop, zo'n 4 euro met ze tweeen voor een hele dag. Samen met Glenn, Nederlandse jongen, zijn we de bergen in gegaan. Ondertussen kenden Angie en ik chiang mai op ons duimpje en moesten we zelfs andere toeristen de weg wijzen. In de bergen was een tempel met uitzicht over heel chiang mai, super vet!

De volgende dag werden we om half 10 opgehaald voor een tweedaagse (jungle) trekking. We zaten in een jeep met drie Duitsers, een Amerikaan en vier chagarijnige Britten. Het was meteen gezellig met de Duitsers en Amerikaan Tijdens de reis. Na een lunch gingen Angie en ik nog even burgelijk een blokje om. Al snel belandden we bij een lokale borrelpartij waar de nodige thaiise whiskey werd genuttigd. Angie en ik mochten wel even komen proeven. Onderweg nog een gamba meegepikt, allemaal heel gastvrij! Toen moesten we ons klaarmaken voor een trekking richting onze slaapplek op 1040 meter hoogte. In het begin wisten we niet wat ons overkwam. We gingen bijna verticaal omhoog en onze kuiten kregen het aardig te verduren. Na een tijdje was mijn houten knie en Annege's gespierde torso gewend aan de trekking en liepen we zowaar in de kopgroep. Na ongeveer een uur stopten we bij een waterval. Daar zochten we verkoeling en konden we van de waterval af sliden. Zo'n meter hoog, maar ons annegeetje ging er als eerst van af hoor! Daarna vervolgden we onze tocht de berg op in de brandende zon. Na zo'n drie uur kwamen we totaal bezweet aan in een heel klein dorpje boven op de bergen. Heel bijzonder om te zien hoe deze mensen leven. Allemaal bamboohutjes, varkens rijp voor de slacht, loslopende kippen en allemaal schattige kindjes! Wij kregen met ze tienen ook zo'n bamboohutje aangewezen, waar we de nacht konden door brengen. Heel apart eigenlijk dat wij als toeristen met onze sightseeing tours het dagelijks leven van deze woongemeenschap komen bekijken. Het voelt ook een beetje apart, maar aan de andere kant zijn zij natuurlijk super blij dat wij er zijn en is het voor hun een bron van inkomsten.

Na een heerlijke maaltijd ging het kampvuur aan en vermaakte de gids ons met sad thai songs en hebben Annege en ik ook nog een duet gedaan. Ik met mijn beste gitaarspel heb nachtegaaltje Annege begeleid. Na alle gezelligheid rondom het kampvuur, de klamboe in, de volgende dag stond weer een heftige trekking op het programma. Geen oog dicht gedaan, omdat de honden in het dorp elkaar letterlijk aan het afslachten waren. Bij het toilet lag ook allemaal bloed, waarschijnlijk vechten ze om eten. Na het ontbijt weer dapper onze nikes aan en gaan met die banaan. Dit keer berg af wat misschien wel zwaarder was, omdat je jezelf continue moest remmen om maar niet een domino mensen te veroorzaken. Gelukkig na een uur weer een heerlijke waterval om af te koelen. Na ongeveer nog een uur kwamen we eindelijk aan bij de horizontale weg, wat een verademing. Vervolgens mochten we olifant rijden. Wat een enorme beesten vergeleken bij ons en al helemaal bij die kleine mensjes hier. Daarna gingen we raften. Het water was op plaatsen best heftig en dan werden we door de guide gedwongen om plat in de boot te liggen. Heel hilarisch allemaal. Na het wilde water gingen we over op bamboo raften. Dat klinkt 1000x spannender dan dat het is en het is gewoon zitten op een vlot en wachten tot dat je aan de kant bent. Overigens was het wel een fantastische omgeving, tussen de bergen met onderweg olifanten in het water. Aan het einde van de middag kwamen we totaal uitgeblust aan in ons hostel en vielen We meteen in slaap. 'S avonds nog gezellig afgesproken met de Duitsers en de Amerikaan, omdat iedereen toch weer een andere kant op gaat. Best bijzonder al die kortstondige vriendschappen!

Vandaag wanhopig op zoek naar een swimming pool, omdat we eigenlijk alleen nog maar in het binnenland hebben gezeten. Nu heerlijk relaxen in het zwembad en een beetje bijkleuren om straks de bus naar Pai te pakken. Ben ondertussen gewend aan de uitlaatgassen en geen last van me keel weer. Je kan tegenwoordig wel braille lezen op mijn benen door alle muggenbulten, maar als dat alles is!

• 30 Oktober 2014 - 20:48

Andries En Anna:

Wat weer een belevenissen meiden, prachtig om te lezen. Veel plezier verder en goed op elkaar passen, dikke kus van papa en mam!

• 31 Oktober 2014 - 18:22

Tante Annie:

he dames leuk om jullie op deze manier een beetje te volgen. op naar het volgende verslag.
    groetjes oom Paul en tante Annie

• 31 Oktober 2014 - 22:11

T& T Uut Assn:

Laatste poging om jullie te bereiken, het lijkt wel dat jullie aan de andere kant van de wereld zijn, al twee keer geprobeerd.

Meer schrijf ik eerst niet' eerst proberen of deze verzend.
    Doei

• 01 November 2014 - 11:13

Silvia Woudberg:

Haha, het is gekukt hoor. Ik wist niet dat jullie digibeten waren..

xx

• 01 November 2014 - 18:27

Wies:

Wat ontzettend leuk om even mee te lezen wat jullie allemaal beleven. Veel plezier nog en goede reis(zen). Groetjes Wiesje Nicolai.

• 01 November 2014 - 19:24

Reint Oostra:

Meiden,

super om te lezen dat je het geweldig naar jullie zin hebben in Thailand. Even niet studeren of werken maar heerlijk op trektocht. Wat een avontuur: Kennis maken met andere natuur, cultuur, jonge mensen. Je horizon verbreden. Er is meer op deze aarde dan Mederland, Groningen, Friesland, Weststellingwerf, de Spoorsingel of de Splitting.

Gister- en vanmiddag jullie beide vaders nog getroffen bij de Jumbo waar we een voedselinzameling hadden voor de Voedselbank.

Blijven genieten de de komende ? weken, maandemn. Zijn we voor 2015 weer terug van deze reis?

Jullie oude ouwe meester Reint

• 05 November 2014 - 17:46

Silvia Woudberg:

Bedankt voor de leuke reacties!
    @reint, we landen oudjaarsdag in NL