Multicultural Kuala Lumpur - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Silvia Woudberg - WaarBenJij.nu Multicultural Kuala Lumpur - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Silvia Woudberg - WaarBenJij.nu

Multicultural Kuala Lumpur

Door: Silvia Woudberg

Blijf op de hoogte en volg Silvia

16 Oktober 2014 | Maleisië, Kuala Lumpur

13 oktober om 18:15 begon onze reis richting zuid oost azie. Na een tussenstop in instabul, in totaal 14 uur later en drie warme maaltijden verder waren we geland in Kuala Lumpur om 17:00 lokale tijd. Als twee leken op zoek naar een taxi die ons naar ons eerste hostel zou brengen. Na een wilde dollemansrit aan de linker kant van de weg waren we aan gekomen bij ons hostel. Prima low budget, maar dat zijn wij studenten wel gewend. Na enigzins te hebben geacclimatiseerd trokken we erop uit om wat te gaan eten in China town. Een drukke smalle straat met allerlei kraampjes, waar iedereen al zigzaggend doorheen manoeuvreert. Na over gehaald te zijn door een lief localtje hebben we genoten van onze overheerlijke maaltijd en uiteraard in combinatie met het lokale pils. Savonds nog even genoten van de rooftopbar met een aardigr fransman, maar al snel uitgeblust ons bedje in.

Dag twee begon iets anders dan gepland. Braaf als we waren lagen we 00:00 lokale tijd op bed (18:00 nlse tijd). Na meermalen wakker worden vielen we uiteindelijk in slaap, maar schrokken we om 16:00 (10:00 nlse tijd) wakker. Ondanks deze beroerde start van de dag hebben we behoorlijk wat highlights van KL bezocht. Een dichte moskee, selfies bij de Patrones towers tot het uitzicht vanaf het deck van de KL tower. Bij laatst genoemde sloten een Duitser en een Indier bij ons aan om te gaan dineren in China Town. Tijdens het nodige lokale eten, wat one liners van mr. Language sloten nog een Nederlandse jongen en meisje bij ons aan. Leuk om zo snel mensen met verschillende nationaliteiten te ontmoeten.

Na wederom een slapeloze nacht (♡jetlag), hadden we met de groep van gister afgesproken om de Batu Caves te bezoeken. Nadat de vrouwen hun benen bedekt hadden mochten we de 272 trappen trotseren en kwamen we aan in de caves waar verschillende tempels waren. We zijn er nog niet over uit wat de meeste indruk op ons heeft gemaakt. Het gouden beeld, de caves, de rondrennende apen, de kokonut of toch alle andere aziatische toeristen die selfies met ons wilden maken..
Terug in KL met ze alle door naar little India om daar met onze handen het ene pittige gerecht na het andere pittige gerecht naar binnen te werken. Met een volle maag namen Angie en ik afscheid van de rest om met onze backpack door de volle straten van KL te trekken. Aangekomen bij KL sentral bleek dat er alleen nog plek was in de eerste klas om onze nieuwe bestemming aan te komen. Uiteraard draaien wij low budget studenten daar onze hand niet voor om. Zo blij als een kind met onze gratis eerste klas donut en koffie en onder het genot van slechte hitjes van Jan Smit (ipod van CB), zijn we onderweg naar Ipoh!

• 16 Oktober 2014 - 21:58

Loes W:

Annegé en Silvia

Wij zijn zo blij met jullie mooie verslag. Fijn dat we zo op hoogte blijven van jullie avonturen en deze steeds opnieuw zullen lezen. Dit is zoveel beter dan rond middernacht je ouders vervelen met WhatsApp en Skype omdat jullie een jetlag hebben.
    Zoals ik het nu bekijk moet doorslapen na het beklimmen van 272 treden en voor het eerst eten met jullie handen deze nacht vast gaan lukken. (Nog geen reactie en het is al 03.58 uur in Maleisië, komt vast goed.)

Geniet van deze unieke reis. Na een zwaar jaar blokken, bestuur, werken, voetballen en feesten
    hebben jullie het zeker verdiend!

We missen je nu al, maar slepen ons er wel doorheen.
    Pap en Mam

• 17 Oktober 2014 - 05:34

Silvia Woudberg:

Voor foto's zie facebook!

• 17 Oktober 2014 - 19:54

Gea Hogenberg:

Hoi Silvia en Annegé,

leuk om julie 1e belevenissen zo te kunnen lezen er zullen vast nog heel veel volgen....